8 Ekim 2012

YÜKSÜK CORBASI / MANTI CORBASI


Sofranizin ve evinizin bereketi bol bir hafta olmasini diliyorum
Haftanin ilk günü güzel ADANAmiza ait lezzetli bir corba ile baslamak istedim
Bu tarifimi ayrica CAHIDE arkadasimin yöresel yemekler etkinligine gönderiyorum...


YÜKSÜK CORBASI (Adana deyimiyle) yada MANTI CORBASI

  • Kikirdak hamurunu resimde görüldügü sekilde hazirlayalim, fazla olursa buzlukta saklayabilirsiniz

  • Tüm hazirliklarimiz bittikten sonra büyükce bir tencereye su koyalim kaynatalim
  • (Et suyuda olabilir kemikli et veya kücük parca etlerle, daha lezzetli oluyor)

  • Daha sonra mantilari tencereye alalim, pisen mantilar suyun yüzüne cikacaklardir
  • Bu esnada haslanmis olan nohut eklenir
  • Diger corbalar gibi cok kivamli bir corba olmayacak, icerisine koydugumuz mantinin etrafindaki unun suya verdigi kivam yeterli gelecektir

  • Mantilar piserken sosunu hazirlayalim
  • Bunun icin tavada siviyagini ve tereyagini eritelim 
  • Hazirladigimiz kikirdaklari tavaya alalim iyice kizarincaya kadar yagda kavuralim
  • Rendeledigimiz sarimsaklari ekleyelim bir süre sonra salcasini ve baharatlarini ekleyelim
  • Kaynamakta olan mantilara ilave edip bir iki tasim daha kaynatalim

  • Mantilarin lapa olmamamasina dikkat edelim (biraz soguk su ekleyerek bunu önleyebiliriz)
  • Biraz bekledikten sonra servis yapalim
  • Benim tavsiyem yerken mutlaka limon sıkalım
 
 
  • Hamur kismi bilmeyenlere zor gelebilir, veya zamaniniz kisitli olabilir böyle durumlarda hazir mantida kullanabilirsiniz.
  • Evdeki yaptigimizin lezzetini tutarmi yorumu size birakiyorum
 
Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. hımmm.nefis bir çorba canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Harika anlatmışsınız ve büyük emek vermişsiniz. Çorbanın adını okuyunca ben de yapıyorum diye düşündüm. Ama her aşaması ayrı bir emek sizinkinin. Ben hazır mantı ve haşlanmış nohur konservesi ile yapıyorum. :)) Sizinkinden sonra komik oldu değil mi? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tskler Ilhan bey, buzlukta stokluyorum ben genelde mantilari, haslanmis nohut ve kikirdaklari. Hazirda oluncqa pisirmesi fazla zaman almiyor. Cok acil durumlarda bende sizin yaptiginizi yapiyorum :-)lezzeti biraz farkli oluyor hazir mantida.

      Sil
  3. Great blog! Nice post... I'm your Follower! I hope you visit my blog sometimes. Thank's! :) Kisses from VV!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for your visit, tahnk for your comment.
      Of course i will visit your blog.

      Sil
  4. Sükrancim eline saglik….Bu corbaya bayilirim….

    YanıtlaSil
  5. Blogunuza Füsun Hanımdaki tariflerinizle ulaştım.İzlemeye alıyorum.Ellerinize sağlık,çorba nefis olmuş.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    sayfaniza etkinlikten ulastim nefis tarifler var.eline saglik hepsi icin...

    YanıtlaSil

Degerli yorumlariniz icin tesekkürler...