20 Şubat 2012

GÜLLÜ YAG MANTISI

Herpinize güzel bir hafta diliyorum
ve sizlerle bugün Kayseri'den bir manti tarifi paylasmak istiyorum.
Su bir kasiga 40 tane sigan
meshur mantidan degil bugünki mantimiz.
Farkli sekillerde kapatilan bildigimiz yag mantisi,
ben  su siralar ciceklere takmis durumdayim ya
onun icin mantiyida güllü yapmak istedim.
Bence güzelde oldu siz ne dersiniz?
Malzemeler:
Yarim kilo un, 1 yumurta, tuz, 1 bardaktan biraz fazla su

Ic Malzemeler:
250 g kiyma, 1 sogan, yarim demet maydanoz, tuz, karabiber, toz kirmizibiber, kimyon ve kuru mor reyhan

Kizartmak icin siviyag
Üzeri icin tereyag, pulbiber

  • Hamuru ne cok sert nede yumusak olacak
  •  orta sertliklte bir hamur hazirlayalim 
  • 10 dk kadar dinlendirelim
  • Bu arada kiymamizi hazirlayalim
  • Sogani ince ince kiyalim, maydanozu ince keslim ve tüm ic malzemeleri karistiralim
  • Sonra unlanmis zeminde fazla ince olmayacak sekilde bir yuflka acalim
  • Kurabiye kalibi ile daireler keselim
  • Hamurun birisinin icerisine kiymadan koyalim tomucuk seklinde saralim
  • Ikinci bir hamuru alip alt kismini islatip tomurcugun etrafina saralim
  • Dört hamuru hep birbirinin bitiminden baslayarak saralim
  • Böylelikle gül mantilarimiz olssun
  • Hepsi bitince siviyagda kizartalim
  • Sarimsakli yogurt ve kizdirilmis yag ile servis edelim...
Denemek isteyen herkese kolay gelsin...

10 yorum:

  1. mmm...
    misss miss..
    ellerinize sağlık.
    nasılda şık bir lezzet bu bööylee:)
    bayıldım..
    gönülden muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok şık görünüyor canım ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık, bu ne güzellik. nefis ellerine sağlık. sevgiler,,,

    YanıtlaSil
  4. Mantininda güllüsünü yaptin ya bravo sana;) kendini cicek yapmaya alistiriyorsun simdiden:) Ellerine saglik canim.Öptüm...

    YanıtlaSil
  5. cok guzel gorunuyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  6. ellerıne sağlık canım cok severım yag mantısını nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  7. Ne hoş ne güzel olmuşlar,bayıldım görüntüye :)
    Ellerine,emeğine sağlık canım..
    Mutlu haftalar diliyorum..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  8. Hiç denemediğim bir tarif,ne güzel hergün yeni bir şey ögreniyorum en kısa zamanda deneyeceğim elinize sağlık, ben bir kaç günlük bi blogum daha beklerim :))

    YanıtlaSil
  9. Şükran merhaba! :) ben aslında senin bayadır takipçinim, sen de benim bloguma gelmişsin,hoşgeldin :) gönderdiğin mesaj beni çok mutlu etti, ama senin mail adresini bulamadım bir türlü. Hem sana masraf çıkarmak istemem, ama çok ince düşünmüşsün,mutlu oldum gerçekten :) benim mail adresim blogununsahibesi@gmail.com
    ordan haberleşebiliriz ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli gözüküyor :-) ellerine sağlık! Blogunu genel olarak çok beğendim ve bu yüzden sana bir teklif de bulunmak istiyorum! Bana geri dönersen eğer çok memnun olurum, mail adresim: yasemin@indirimlr.com

    Sevgiler
    Yasemin

    YanıtlaSil

Degerli yorumlariniz icin tesekkürler...